DWD-MediaDWD-Media

informatief / betrokken / overzichtelijk

Nieuwe huisstijl voor Luijks Makelaardij

Kruisland – Eind vorig jaar verhuisde Luijks Makelaardij naar Kruisland en sinds die tijd houdt eigenaar Arnout Wezenbeek kantoor aan huis in zijn geboortedorp. Met de verandering van locatie kwam ook de behoefte om de huisstijl aan te pakken. En het resultaat mag er zijn: de frisse, onderscheidende kleuren passen perfect bij het vernieuwde makelaarskantoor. “Luijks Makelaardij was al jaren een begrip in deze regio toen ik daar  in het jaar 2000 ging werken”, vertelt Arnout Wezenbeek. “Hoewel ik al wel ervaring had opgedaan, leerde oprichter Jack Luijks mij de echte kneepjes van het vak. Zijn kennis van het agrarische onroerend goed was enorm. Mij sprak die tak ook bijzonder aan, omdat mijn vader een bedrijf in de agrarische sector had. Luijks Makelaardij had in die tijd nog twee kantoren. De vestiging in Wouw richtte zich op het agrarische onroerend goed en het kantoor in Roosendaal op de woonhuizenmarkt. Toen ik in 2008 de zaak kon overnemen, heb ik geen moment getwijfeld en ging onder dezelfde naam verder in Roosendaal. Luijks Makelaardij staat nou eenmaal voor een bepaalde expertise en professionaliteit. Dus die naam wilde ik letterlijk én figuurlijk graag behouden. Bij agrarisch onroerend goed komt heel wat kijken. Je moet als makelaar goed op de hoogte zijn van de wet- en regelgeving, want je hebt te maken met fiscale aspecten, bestemmingsplannen, vergunningen enz. Ik vind die materie niet alleen uitermate boeiend, het houdt me bovendien scherp. Daarnaast word ik geacht me ieder jaar bij te scholen, zodat ik aan- en verkopers van onroerend goed altijd het juiste advies en een kloppende taxatie kan geven.”

Visitekaartje

Niet alleen de vakkennis die Arnout in huis heeft, maar vooral ook het enthousiasme waarmee hij zijn vak uitoefent, maken Luijks Makelaardij tot een goede partner bij aan- en verkoop van onroerend goed. “Er is duidelijk een verschuiving merkbaar op de woningmarkt”, weet de makelaar te melden. “Vroeger waren de zogenaamde kluspanden in trek, maar tegenwoordig zijn vooral de kant-en-klaar-woningen populair. En gelukkig is er weer meer beweging op de woningmarkt. Wat me vooral aanspreekt is de diversiteit in dit beroep. Daarnaast is het steeds een uitdaging om een match tussen huizen en bewoners te vinden. De eerste indruk doen huizenzoekers tegenwoordig op via internet. Ik vind het belangrijk dat een huis op een reële en goede manier gepresenteerd wordt. Daarom werk ik met een professionele woningfotograaf. Samen met de verkopers, stel ik een plan van aanpak op en bespreek eventuele verbeteringen die aangebracht kunnen worden. In mijn begeleiding en adviezen ben ik altijd helder en eerlijk. Verder durf ik een eigen koers te varen en onderscheidend te zijn. Al die aspecten zijn terug te vinden in mijn nieuwe logo. De groene kleur staat symbool voor de agrarische tak die ik bedien en het paars voor de woonhuizen. Deze huisstijl past bij wie ik ben en een beter visitekaartje kan ik me niet wensen.”

 

Luijks Makelaardij, Engels Dorp 28, 4756 AV Kruisland, 0165-302855, www.luijksmakelaardij.nl Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.