DWD-MediaDWD-Media

informatief / betrokken / overzichtelijk

Communicatie het kernwoord tijdens de Coronacrisis

Roosendaal - Als financieel serviceverleners hebben wij, DGD Administratie- en Belastingadviseurs en onze klanten ook de gevolgen van de corona crisis ondervonden en daardoor zijn het momenteel bijzondere tijden.

Met de dagelijkse berichtgeving over de diverse maatregelen door de overheid, kwam voor ons de uitdaging om onze klanten zo compleet en juist mogelijk van informatie te voorzien. Wat betekent de regeling? Kom ik daarvoor in aanmerking? Wanneer kunnen wij de aanvraag doen? Wie moet de aanvraag doen?

Veel vragen die wij ook veelvuldig hebben mogen beantwoorden. Het beantwoorden hiervan is wat ons de spirit gaf om door te gaan en nog meer dan normaal voor onze klanten klaar te staan. Juist nu is een van de kernwaarden van DGD “COMMUNICATIE” een extra dimensie geworden. En terecht, daar zijn wij immers voor!

Binnen ons kantoor hebben wij ook vanaf dag één van de aangekondigde maatregelen een helpdesk opgezet zodat wij intern op de hoogte waren en hiermee onze klanten van de juiste antwoorden konden voorzien. Wim, samen met Ruud en Mike partners van DGD, “Ondanks dat het voor ons ook allemaal nieuw was, zijn wij alle berichtgevingen gaan ordenen en het belangrijkste: communiceren met de klant. Wij hebben daarop vele positieve feedback mogen ontvangen.” De klanten van DGD vinden het fijn dat zij het gefilterde nieuws krijgen en dus zelf niet alles hoefden op en uit te zoeken.

Omdat de meeste maatregelen een standaard pakket omvat, zijn er ook klanten die helaas geen gebruik kunnen maken van bepaalde regelingen. Deze zijn direct door ons benaderd, waarbij we hebben uitgelegd waarom deze maatregelingen niet op hun situatie van toepassing waren. Soms worden de maatregelen wekelijks, zelfs dagelijks, aangepast, wat voor ons weer zorgt voor extra communicatie. Indien een klant dan alsnog een bepaalde vorm van compensatie krijgt is dat natuurlijk fijn in deze bijzondere situatie. Ruud “Het geeft ons een goed gevoel dat we in deze tijden er nog meer dan normaal voor onze klanten kunnen zijn. Ook binnen de gemeente Roosendaal hebben wij aangegeven graag een steentje te willen bijdragen voor de getroffen ondernemers en onze opgebouwde expertise graag willen delen met anderen. Van ons klantenbestand komt immers ruim 80% hier vandaan.”

DGD, ruim 15 jaar actief als financiële serviceverlener merkt dat het huidige administratiekantoor meer is dan alleen de administratie en de belastingaangiftes. Iets wat dit corona-tijdperk meer en meer benadrukt. Deze benadering wordt door de ondernemer ook gewoon verwacht van ons. “Wij zijn hier al jaren mee bezig, nu nog meer dan eerst. Hier passen wij ons graag op aan. Wij innoveren,  en niet alleen op technisch gebied” licht Mike toe. Je wilt ook antwoorden kunnen geven wanneer ondernemers met vraagstukken komen die niet standaard zijn. Het opzetten van de helpdesk was de juiste stap. Wij gaan zeker kijken hoe wij onze service nog beter kunnen inrichten. COMMUNICATIE en SAMENWERKEN zijn daarbij hele belangrijke kernwaardes”.

Maatschappelijk aanwezig zijn. Met de tijd mee gaan. Kwaliteit nooit uit het oog verliezen. De klant dient altijd gehoord te worden, maar ook eerlijk en gedegen advies krijgen. Daar staan wij als DGD voor!

Tot slot nog een paar praktische opmerkingen en data voor het aanvragen van diverse regelingen. 

-              Aanvraag NOW (tegemoetkoming salariskosten werknemers) uiterlijk 31 mei;

-              Aanvraag TOZO (financiële ondersteuning voor zelfstandigen) uiterlijk 31 mei;

-              Aanvraag voor de TOGS (vergoeding van € 4.000 voor gederfde opbrengsten en doorlopende kosten) uiterlijk 26 juni.

 

 Indien u meer informatie wenst te ontvangen of nog vragen heeft, mag u natuurlijk ook altijd direct contact met ons opnemen:

Ruud van Dijk 06 46620085

Wim van Gastel 06 46620084

Mike Bodelier 06 14300781

DGD Administratie- en Belastingadviseurs, Rechtzaad 5, 4703 RC Roosendaal, 0165-395 677, www.dgdroosendaal.nl, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.